Viktväktar middag!

Hej allihopa!

Dag två och det känns redan. Jag har hållit humöret uppe, tror jag i alla fall, men egentligen så har jag varit lite hungrig hela dagen. Inte mycket dock, men lite. Och det ska antecknas. Jag har inte lidit av det men det har varit ett litet irritationsmoment att inte känna sig helt mätt. 

Men jag har en väldigt naturlig och ganska bra teori om vadan detta kurrikurr i magen. Min magsäck som rätt naturlig är uttöjd en bit från mitt tidigare ätande har inte vant sig och dragit ihop sig än. Låter det normalt? Det är det!

Vi hade invägning och mätning idag, Anna och jag. Personligen är det här den tuffa delen. Allt ska ut här på bloggen och jag är lite nervös.
Längst ner under den fina bilden så ska jag lägga in ett recept på vad jag ska äta idag.
Ciao,
Emelie

Kryddiga färsspett, 12 spett, 2 points/spett

500 g nötfärs (max 10 %), 1 ägg, 1 msk potatismjöl, 1/2 dl vatten, 2 msk finhackad persilja, 1 tsk sambal oelek, 1/2 tsk koriander, 1/2 tsk spiskummin, 1 msk olja, 12 träspett (bör ligga i vatten ca 20 minuter)

Dressing: 2 dl naturell lättyghurt, 1 pressad vitlöksklyfta, 1 tsk korander, 1 tsk spiskummin

Gör så här:

Sätt ugnen på 250 grader. Blanda samman ingredienserna till färsen. Forma avlånga biffar och sätt på spett. Pensla med olja och lägg dem i en långpanna. Grilla ca 5 minuter på vardera sida. Blanda samman dressingen och servera till spetten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0