Upplägget är allt!

Hej!

Känner att jag är på uppgång nu. Och det känns så skönt att inte ha den här lilla tyngden över sig över att jag inte får äta all god mat som jag brukar äta i monsterportioner annars. Jag älskar ju god mat. Och på det viset, jag tycker mer och mer om den här maten som jag äter nu med Viktväktarna.

Men nu är dr Emelie i farten och ska komma med ett ganska naturligt, enkelt och välkänt tips. Ny mat man läser i ett recept och senare ska tillaga kanske man blir lite skeptisk till. I alla fall blir jag det.

Vi människor äter med ögonen. Ser det inte gott ut så brukar vi inte vilja äta det. Det liksom knäpper till och säger stopp. Så var det för mig och havregrynsgröten, för den är inte vacker direkt när man börjar koka upp den. Inte för att man kan lägga upp den gröten på ett speciellt vis men gott var det ju i alla fall.

Men att lägga upp ny mat som man inte provat innan på ett fint dekorativt sätt är ett jättebra hjälpmedel om man vill ha hjälp med att ta den första tuggan. Det ska vara ett nöje att äta god mat!

Ciao,
Emelie


skulle hellre äta den här maten än...


... den här. Vad är det ens?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0