MLis härliga våfflor!

Hej!

Tänkte jag skulle lägga ut ett recept på våfflorna för alla er viktväktare där ute. Okej, de är mest för mig själv så jag ska hitta receptet snabbt när jag kommer hem från min springtur jag ska göra efter skolan.

So here it comes! 

Viktväktar våfflor, 2 poäng per våffla!

3 1/2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 dl lättmjölk

2 1/2 dl vatten

100 g smör

Gör så här!

Smält smör och låt det svalna. Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt mjölken och vispa till en jämn smet. Tillsätt vattnet och det avsvalnade smöret. Hetta upp våffeljärnet.  Pensla med lite smör före första laggen. Grädda sedan våfflorna och servera eventuellt med sylt och vispad grädde. Lägg då till points. Våffelsmeten kan göras i förväg.


Ät gott folket!

Ciao,
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0