Hallihallå ett svar på önskemål ni ska få!

Tjenare!

Ja, efter en fartfylld helg utan dator har jag nu landad framför tvn och Wallander filmen. Min mormor var här tidigare och pratade om ett jätte gott bröd man kan äta för er som inte klarar er utan smörgåsen till frukost. Ska få receptet senare av henne som tur är, mums i kistan!

Jag fick en liten kommentar angående vad jag absolut inte får äta när jag nu äter GI. Men det hänger en del på om man rivstartar eller ej skulle jag tro.  Men det som alltid gäller är ingen potatis, ris, pasta eller bröd (vetemjöl, majsmjöl, mjölprodukter mm) och socker. Undviker man det så klarar man sig berättade mamma.

Men för er som vill rivstarta så ska ni strikt följa det som alltid gäller plus ingen frukt alls. Klarar ni er inte utan frukt så får ni ta en frukt på morgon eller på kvällen bara för att inte sockret i frukten ska beblandas med maten du äter under dagen. Det hade något med det att göra.

Jag ska kolla upp imorn lite mer men något jag inte får äta som är vardagstugg på salladstallriken för mig är morötter och majs. Något jag aldrig dissar på tallriken får jag inte äta nu, tur att gurka är gott!

Nu kallar sängen!

/ annapalaa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0