Fisk i ugn var perfa!

Tjenna!

Jag lovade att jag skulle skriva igen, here it goes.. FISKEN VAR LJUVLIG! Nog med att min mamma kan laga mat men jag var ju king i köket ikväll! Ljuvligt gott folk, ljuvligt. Jag utgick ifrån receptet hela tiden och utgick ifrån vad jag själv tyckte smaka bra.

Jag började med att peppra fisken med citron ni vet, sedan ett hav med champinjoner, sen paprika ringar. Såsen blandade jag ihop med en hel purjolök och kletade över det. Limesaft över hela "gratängen", som det sedan blev. timjan över hela och persilja i slutet. När den varit inne i 20 minuter tog jag ut den, hällde över osten och sedan lät jag den stå inne i ugnen igen i 5-10 minuter. Stängde av sedan var den perfekt!

Blev väldigt gojjigt där nu med texten men det var gott iaf! :D

Imorn skriver jag ner recept på GI brödet jag brukar prata om, godkväll!

/ annapalaa (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0