En ursäkt & ett recept!

Tjenare!

Ja, jag får ursäkta att jag har haft en ruskigt kass uppdatering. Detta pga att när jag skulle sätta på datorn fanns ingen ström och när jag väl skulle ladda den så gick det inte att ladda för husbils batteriet var slut. Nu kan man ju undra varför jag sitter i en husbil men det är så att jag, min kära mor och syster tog vårt pick-å-pack mot Tanumstrand i fredags, där dom har en stor outlet, halva priset på reapriset! Mycker kläder för bara 750 kr, nöjd!

På kvällen åt jag någon tysk korv som innehöll 90% kött med GIbröd som "korvbröd", det var minsann supergott! Det som också var super var att korven innehöll just 90% kött. Ju mer kött, desto bättre korv!

Idag ska jag ge er ett recept som jag ska själv ge mig in på nu. Efter att ha ätit fil bara idag så ska jag stå för maten idag tyckte mamma eftersom hon hade en massa annat för sig. Det blir fisk i ugn!

FISK I UGN

Den är väldigt enkel att tillaga. Det är all fisk i GI, men denna är nog lättast.
Receptet hänger mycket på vad man själv gillar att gegga ihop. Idag gör jag såhär:

Jag lägger fisken i en form och dag använder jag Pangasiusfilé även kallad Hajmal. Det är benfri och har inget skinn. Jag tror det var ca 5 filéer som jag använder. Fast innan dom hamnade i formen, så pepprade jag med citronpeppar på båda sidor för att få god smak. Får se om jag ska peppra på med något annat sen.

Sedan när firrarna ligger där och gosar ihop sig så kan du göra en sås på créme fraiche, majonäs, ost och äggulor. Sedan när du blandat ihop detta kan du smaksätta med fransk senap eller sambal oelek. När såsen är klar är det bara att hälla det över fiskarna och köra in i ugnen och gratinera i 225 grader i 20 minuter, nice!

Jag ska blanda ihop något liknande av såsen, sen ska jag hälla över champinjoner, hackad paprika och purjolök över fisken. Detta för att det ska bli lite godare och lite mer mat. Sedan häller jag såsen över och dom sista 5 minutrarna går åt till att hälla över ost så inte osten blir brun. Sounds nice?

Jag uppdaterar senare hur det smakade! ;)

Efter att ha åkt husbil har jag även pluggat på GI metoden lite mer än tidigare. Står om inställning, motivation, beteende osv som jag tänkte lägga upp här på bloggen, vad jag anser för mig är viktigt och har ni frågor om hur ni ska göra så kan jag försöka hjälpa er!

Vi hade mätning i fredags som vi snart tar upp på bloggen. Detta för att ni ska vara med och se skillnaden tillsammans med oss. Nej, nu ska jag inte göra för stort inlägg här! Hör av mig efter jag smakat på fisken ;)

/ annapalaa :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0