LINGONSKOGEN?!

Hejsan, svejsan i lingonskogen!

Ja, pga diverse ting har jag inte orkat att skriva något och det är jag hemskt ledsen för. Vi hade lov förra veckan och jag kände att det är något jag måste få ta ut. Denna vecka och nästa är däremot lite tuffare då jag försöka gå upp tidigare än 12. Går det bra? Skeptiskt... Skulle upp och träna idag så tänkte tar bussen som jag tog igår, 09.24. Klockan ringer, folk skriver sms och Anna struntar blankt i det! Hon är trött och vill sova. Undrar om sömnen på lovet räckte till jag?

Men iaf så ska jag nu bli lite mer seriöst och skriva oftare då jag har internet här uppe i stugan. Mitt ute i skogen. Mormor skulle nog kalla mig galen som klarar av möss, vargar och älgar här uppe. Men jag trivs och det är här jag kan styra och ställa precis som jag vill! (:

Jag tvättar, diskar, städar och diverse vuxenstuff som bara ger mig fullare och fullare pott på vuxenpoängen! Hur nice är inte det? Maten lagar jag ju för det mesta själv också, men det är drygt att använda stenålders stekpannor och kastruller som snurrar på plattan, så det blir många turer hem då jag lagar mat till mig & matlådor till morsan!

På tal om matlagning gjorde jag en egen liten GI meny igår, SUPER GOD! Det var tonfiskgegga med curry. Många tänker nog på Tonfisksåsen med ris, Helt riktigt! Du kan använda det till det om du vill, eller är du bara sugen på en god baguette med tonfiskröra så är det bara att kleta på! Det bästa av allt var att det var snuskigt enkelt och gick fruktansvärt fort! Titta här!

1 burk Creme frachie (kalla det vad ni vill, jag kallar det olika varje dag)
2 burkar tonfisk
Curry, vitpeppar & salt!

Är det världens enklaste recept tro? Allt jag gjorde var att ha på stekpannen och gegga ihop allt i där, lät det puttra för jag vill inte ha så vattnig sås. Sedan hänger det ju på vad man vill ha för curry smak, stark eller svag. VÄLJ SJÄLV! Jag som tycker om det mesta med Curry tog en del. Till det hade jag skramlade ägg, äggröra för er som inte är så noga med ord, det använde jag istället för ris.

Jag trodde de inte skulle gå ihop när jag väl hade lagt upp det på tallriken så jag åt det separat. Anna Molander tar och blandar ihop allt och får världens godaste måltid! Det var det godaste jag hade gjort på länge måste jag säga! Mormor & morfar tyckte också om det så det var ju bara ett plus!

Detta med att lägga upp recept har jag kännt varit svårt just för att både min mor och mormor har recept. Vi har ju inte direkt en kopiator hemma så det blir svårt att få ihop allt jag gör till ett häfte. Det slog mig förut att vi kanske borde göra en bok av detta som minne? Får se vad MLi tycker om den saken! :D Någon kanske vill köpa den?

Förövrigt tycker jag inget är jobbigt längre, jag äter som vilken människa som helst. Det är bara sukten efter saker som gör en galen. Tillslut fattar ju kroppen själv att jag får inte äta pizza. Den lär sig, tänk ett barn på dagis! De förstår med tiden och det gör våran kropp också! =)

En ny hobby har tillkommit, STICKNING! Så nu kan ni kalla mig gammal om ni vill. Anna 18 år stickar nämligen vantar, hur skönt är inte det? ;) Frågade mamma om hon kanske ville ha dom men vi får se. Så nu har jag satt eld på värmeljusen och en bra film väntar, stickningen är något man gör under tiden, MYSFAKTOR!

Sticker kanske till Norge snart också, men det spörs. Får se hur det går med maten där borta! Men nu väntar myspys och har ni några frågor så snälla skriv till oss! Kommentarer eller om ni vill ha det för er själva så kan ni skriva till [email protected].

Angående designen så ska den snart bli fixad, datorer har kraschat osv men det ordnar sig! Snart ny outfit!

/ annapalaa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0