Gott i magen!

Hej!

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så fick jag en jättekul överraskning av Gaby. Två kokböcker med urläckra recept för viktväktare. Idag ska jag mjukstarta med något lätt och sedan får vi se hur avancerat det blir i slutet av veckan. Idag ska jag göra... UNGSPANNKAKA!

Ungspannkaka
285 kcal / portion
4 portioner
5.5 poängs värde

Tillagningstiden på denna är 1h 5-10 min
Den bör inte frysas för att spara till framtida mattillfällen

Du behöver:

2 dl vetemjöl
4 dl lättmjölk
4 ägg
200 g rökt och strimlad
salt
svartpeppar

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 200 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna.
2. Blanda mjölet med salt och peppar. Tillsätt hälften av mjölken och vispa
    till en slät smet. Vispa i resten av mjölken och äggen.
3. Lägg skinkan i långpanna och häll över smeten. Grädda i ugnen 30-35
    minuter tills smeten har pöst upp och har fin färg.
4. Skär pannkakan i bitar och servera!


Ciao,
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0